7 běžných chyb kterým je radno se vyhnout

Zdroj: Inc

Odkaz na originální článek: 7 Classic Tech Blunders to Avoid 

Autor původního článku:   John Brandon

Každá z následujících chyb vás může stát čas, peníze a bezpečí vašeho podnikání.

Rádi byste o sobě uvažovali jako o technickými znalostmi prodchnutém jedinci: Máte nejnovější webový prohlížeč, používáte ve svém podnikání CRM a dokonce máte nový mailový server s Microsoft Exchange. Co se může stát?

Hodně! Ve skutečnosti se těchto chyb můžete dopouštět právě vy, právě teď…

1. Vybrání špatného laptopu

Nenechte se přesvědčit jen díky nízké ceně nové techniky. Ten nablýskaný nový Dell nemusí být tím, čím se na první pohled zdá. Než si pořídíte laptop, sežeňte si nějaké ty informace: o nejnovějším procesoru od Intelu, grafickém čipsetu a kapacitách disků. Pokud má laptop SSD disk o velikosti 64GB, znamená to, že zaspal dobu. Najděte si nějaký, který se pohybuje na kapacitě třeba 128 GB. Nové vymoženosti jako NFC (čip používaný při nákupech), „gorila glass display“ – úžasně odolný materiál používaný v současnosti při výrobě displejů u laptopů, telefonů i tabletů, a odolné součástky (zde krátký článek v angličtině o zkoušce odolnosti několika laptopů). Kvalitní notebook vám ušetří spoustu trápení! (Poznámka překladatele – výše uvedené nároky na výběr laptopů jsou spíše platné pro zahraniční trh, i když kvalitní, výkonný a odolný notebook je pro podnikání základem.)

2. Používání jednoduchých hesel

Nedávný průzkum zvaný Trustwave Global Security Report 2012 zjistil, že nejpoužívanější heslo je „password1“. Pokud jako heslo použijete datum svých narozenin, jména dětí nebo oblíbenou celebritu, možná si heslo snáze zapamatujete, ale určitě ho uděláte snadněji rozlousknutelné pro hackery. Lepší přístup: použijte kombinaci čísel, velkých a malých písmen. Ještě lepší přístup: Vytvořte nesmyslnou větu, kterou si ale dokážete zapamatovat, případně některé znaky nahraďte čísly, nebo využijte diakritiku. Nepoužívejte ovšem známé fráze. Bezpečné heslo by tedy mohlo být něco jako „velryba sedí před úřadem vlády“ (tedy alespoň do doby, než jsem ho sem napsal).

3. Platit data za MB místo za GB (týká se spíše Ameriky a Asie než Evropy)

Při použití některých tarifů si připlatíte, pokud překonáte určitý datový limit. Na výběr ovšem obvykle bývají 2 způsoby, jak data zpoplatnit. Buď zaplatíte menší částku za každý MB, nebo nějakou vyšší částku za každý GB.  Určitě je lepší vybrat si tu možnost s GB. I když za každý MB zaplatíte jen pár korun, může se vám při správě svého podnikání stát až příliš snadno, že se částka za datové služby vyšplhá do řádů tisíců. Pokud si připlatíte po GB (nebo jiném větším množstvím dat, než 1MB), nevyjde vás takový příplatek na víc, než na pár stovek.

4. Důvěra v anonymitu

Hádejte co? Jste sledováni! Když navštívíte stránku, stahujete spoustu cookies, některé z nich natolik podlé, že sledují historii vašeho surfování na webu. Pokud se „neodškrtnete“, Google vaší historii pravděpodobně sleduje také. Navíc, všichni víme, že FBI může mít nějakou cestu. Jak nás sledovat na Twitteru ;-) . Poučení, které je dobré si odtud vzít je, že žijeme v době, kdy je anonymita téměř nemožná. Jeden prohlížeč umí pomoci: Mozilla Firefox má možnost zapnutí anonymního prohlížení, stejně tak i nejnovější verze Internet Exploreru.

5. Nahrávání citlivých dat do cloudu

V některých oborech je protizákonné (alespoň v Americe) nahrávat data do cloudu. To by mělo stačit jako varování. I když nenahráváte záznamy pacientů nebo finanční data, u cloudů je opatrnost na místě. Dropbox se stal populárním datovým úložištěm, které nám navíc umožňuje spolupracovat na projektech s dalšími lidmi, ale není to nástroj vhodný pro vaše podnikání. Za zmínku stojí Huddle, podobný nástroj, který je pro podnikání mnohem vhodnější.

6. Sdílení místa pobytu

Podnikatelé rádi sdílejí s ostatními – být společenský je součást jejich způsobu života. Ovšem pokud nahrajete na Twitter, že se chystáte odjet na obchodní cestu, říkáte zároveň světu, že nejste v kanceláři – kriminální živly od hackerů po zloděje si mohou vaši společnost zvolit jako cíl. Ještě hůř, říkáte tím své konkurenci, co přesně děláte. Některé služby, jako například Google Maps, obsahují službu, která vám umožňuje sdílet vaše místo pobytu s přáteli, což je skvělé, ale také se všemi ostatními na světě, což už takové terno opravdu není.

7. Nevyužívání antivirového softwaru

Je to příšerné, všichni to známe: nainstalovat antivirový program, nechat ho svým během zpomalovat váš počítač a pravidelná nutnost aktualizovat licenci na komfortu příliš nepřidá. Ale víte, co je ještě horší? Chytit virus a nakazit nejen vaše soubory ale i soubory vašich kolegů. Kvalitní antivirová ochrana rozhodně pomůže.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>