Jsou mobilní weby důležité?

Zdroj: Under30CEO 

Není pochyb o tom, že mobilní zařízení se staly součástí každodenního života všude po světě. Nyní je podstatnější než kdy dříve, aby webové stránky byly optimalizované pro mobily. Tato optimalizace může zvednout prodeje, zvýšit počet návštěvníků a zlepšit uživatelský zážitek. Navíc vám dá výhodu oproti konkurenci.

Možná si to neuvědomujete, ale hledání a rezervování místa, kde se najíte, hraní oblíbené hry, kupování příští oblíbené skladby, focení nebo nahrávání, prohlížení televizního programu nebo hledání cesty, všechny tyto věci bývaly výhradně záležitostí PC, ale nyní jsou součástí jednoho úžasného zařízení, které je všude s vámi.

Podle nedávného průzkumu provedeného Mobile Ads Product Marketing „Dnes má 50% lidí v USA, Austrálii, Spojeném království, Švédsku, Norsku, Saudské Arábii, a Spojených Arabských Emirátech chytrý telefon. 52% Australanů má smartphone, to je o 15% víc, než před rokem.“

U každé módní záležitosti, každého trendu je bod zlomu před tím, než je něco přijato a rozšířeno mezi širokou veřejností. Vzhledem k dostupnosti, funkčnosti a snadnosti připojení k internetu není žádným překvapením, že se smart phony rychle staly důležitými nástroji pro lidi po celém světě.

„Časy se změnily a technologie se vyvinula, podnikatelé musí držet krok se současnými trendy, aby se mohli přizpůsobit tomu, jak zákazníci nacházejí jejich podniky online, obzvlášť pokud internetový obchod je vaším zaměřením,“ říká Michael Simonetti z AndMine.

„Máte jen jednu příležitost udělat na zákazníka první dojem a tento dojem může buď skvělý, nebo poslední. S rostoucím počtem vyhledávání prostřednictvím mobilních zařízení je opravdu důležité mít mobilní web, který je nejen funkční, ale i uživatelsky přívětivý,“ říká Michael.

Pokud zákazník hledá určitý produkt a vaše stránka se zobrazí ve výsledku vyhledávání, uživatel očekává, že web bude na jeho zařízení správně fungovat. Stránky, které obsahují nepřeberné množství informací a neodpovídají parametrům mobilního webu, jsou nepřesvědčivé a případného zákazníka zbytečně frustrují.

Pokud vaše stránka není přizpůsobena mobilním zařízením, množství zákazníků, kteří ihned provedou krok zpět, může rychle stoupat vzhledem k tomu, jak mobilní zařízení získávají na popularitě. Přiznejme si to, většina z nás je neustále někde na cestě a netrávíme u počítače tolik času jako dřív.

Musíme vzít v úvahu, že zkušenost, chování a činnost návštěvníka mobilní verze webu jsou jiné, než u uživatele počítače. Tradiční stránky mohou očekávat, že uživatelé se budou pohybovat vertikálně, zatímco uživatelé mobilních zařízení preferují horizontální ovládání – doleva zpět na domovskou stránku, doprava na následující stránku.

Následující rady a postupy jsou ty nejdůležitější při vytváření mobilní verze webu:

Design.

Rozhodněte se, zda chcete vytvořit mobilní, nebo responzivní web. Obě varianty mají své klady a zápory, ale obě jsou lepší, než úplné ignorování mobilních zařízení.

V jednoduchosti je síla.

Toto staré pořekadlo přesně vystihuje mobilní web. Uživatelé mobilních zařízení chtějí správné informace a chtějí je rychle a snadno. Překombinujte to a úplně minete smysl mobilní verze webu.

Strategie pro obsah na chytrých telefonech.

Vytvořte si strategii pro obsah napříč zařízeními, abyste zajistili jednotnost a cenovou efektivitu budoucího spravování. Pokud možno, využívejte pro oba weby stejné ovládací rozhraní, například používání stejného CMS a databáze.

Upřednostňování mobilů.

Přidejte funkce pro mobily, jako například „click to call“ a navigaci.

Lepší je nejlepší.

Nakonec opakovaně otestujte svou stránku kvůli uživatelské funkčnosti. Pravidelné kontroly Google Analytics a zpětné vazby od zákazníků pomohou určit nezbytné úpravy.

Studie společnosti Morgan Stanley předpovídá, že do 2 let využívání mobilního internetu překoná klasické užívání prostřednictvím počítače a očekává se, že v roce 2015 bude na světě více mobilů, než lidí.

Takže pokud jste tvorbu mobilního webu odsunuli až na konec „To Do“ listu, nebo se na listu ani nenachází, možná byste měli přehodnotit priority, pokud chcete zůstat se svým podnikáním konkurenceschopní. Již není cesty zpět. Web se stal mobilním.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>