Kdo dnes využívá sociální média?

Nová studie ukazuje, že se čím dál tím více malých firem prezentuje na sociálních sítích. Navíc vyzdvihuje problémy i nejoblíbenější nástroje.

Je to jen asi rok zpět, kdy studie Hiscox zjistila, že jenom 12% majitelů malých firem „popsalo propagaci na sociálních médiích jako nezbytnou a téměř 50% tuto cestu naopak vůbec nepoužívalo.“

Jak ten čas běží!

Nedávno publikovaná studie od Vocus and Duct Tape Marketing zjistila, že pro 77% malých a středních podniků (dále SMBs – small and medium-size businesses) představují účty na sociálních sítích asi 25% jejich veškerých marketingových snah.

Tato změna může vysvětlit další statistiku: Studie z května roku 2012, provedená společností Constant Contact, zjistila, že sociální sítě jsou cestou propagace, se kterou malé podniky potřebují nejvíce pomoci. Respondenti také řekli, že sociální sítě jsou jejich čtvrtou nejúspěšnější formou marketingu a Facebook kraluje tomuto dílu koláče.

Nový průzkum od Vocus and Duct Tape nabízí také některé další, duchaplnější poznatky o malých podnicích a sociálních médiích. Například:

Postřehy

Těmto věcem podnikatelé v případě sociálních sítí věří:

Hodnota: 58% dotázaných uvedlo, že seciální média nějakým způsobem jejich společnostem pomohla, ale že to byla těžká dřina – získáte jen tolik, kolik do toho vložíte.

Na velikosti záleží: 40% respondentů preferuje menší, ale zapálenější skupinu fanoušků; 27% by preferovalo obrovskou skupinu a bez nějakého většího zapálení pro věc by se klidně obešlo. Také čím větší společnost, tím větší roli hrají sociální sítě v jejich portfoliu marketingových aktivit.

Na ceně záleží: Postřeh že sociální sítě jsou „zdarma“ je největší překážkou pro využití sociálních sítí malými podniky.

Využití dat

Objevilo se několik zajímavých perliček ve způsobu, jakým malé firmy využívají sociální sítě.

Jaká platforma? Facebook je využíván 73% podniků a užívá si tedy první místo. Ale studie uvádí zajímavé tvrzení, že jen 7% plánuje užívat Facebook i nadále. Plán je přejít na Google+, Instagram a Pinterest.

Nástroje a týmy: V průměru užívají malé a střední podniky tři různé nástroje pro správu sociálních médií a utratí za ně asi 845 dolarů měsíčně. Pro správu sociálních médií většina malých a středních podniků prostě naloží trochu víc práce na současné osoby nebo týmy zodpovědné za marketing.

Rozdílná odvětví: Malé a střední podniky využívají sociální média různě a s různými očekáváními, v závislosti na jejich zaměření (B2B chtějí větší nadšení ze strany publika, firmy zamřené na koncového spotřebitele mají raději větší fanouškovské základny). Většina společností začne se sdílením firemních novinek.

Budoucí vyhlídky

Marketingová studie od Vocus and Duct Tape končí tím, že 84% malých a středních podniků plánují zvýšit své výdaje na sociální sítě, 78% uvedlo, že sociální sítě pomohly opravdu hodně.

Kromě plánů na zvýšení investic do kampaní na sociálních médií obsahují plány pro budoucnost i využití většího množství sociálních sítí, více sdílení, větší zapojení fanoušků, najmutí více pomocníků a trávení více času na sociálních sítích.

Zdroj: INC

Odkaz na originální článek: Who Is Using Social Media Now?

Autor původního článku: Hollis Thomases

Překlad: iTechHub

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>