Moc nativní reklamy je v rukou společností

(Nativní reklama – reklama, která se snaží splynout s obsahem. Například sponzorované články, stránky firem na sociálních sítích atd.)

V poslední době bylo okolo „nativních reklam“ hodně vzrušení. A spolu s ním přišel i nějaký ten odpor, zejména ze strany vydavatelů, kteří při pohledu na nativní řešení pro své stránky tvrdí, že „ti není nic jiného, než banner na jiném místě“.

Pokud máme posunout reklamní průmysl kupředu a pokud věříme, že internetová reklama může vypadat jinak, než jako banner, tak bychom měli lépe pochopit, proč se nacházíme ve stavu, v jakém se právě nacházíme. Kritika nativních reklam je důležitá i zasloužená, ale zkoumání toho, jak vydavatelé řeší nativní reklamu je jako studovat výsledný efekt. Pojďme se raději řádně zamyslet nad příčinou.

Tajná přísada nativní reklamy

Nativní reklama se skládá ze dvou hlavních kroků, oba jsou vedeny především sociálními sítěmi. Za prvé, přirozený obsah je určován uživateli (lidmi a firmami), kteří vytvářejí obsah za použití stejných nástrojů a zdrojů. Za druhé, placená reklama je začleněna do tohoto obsahu. Nejsou zde žádná oddělená okénka: všechny zprávy, bez ohledu na to, jestli se jedná o reklamu, nebo ne, jsou zobrazovány stejným způsobem. Klíčem k úspěchu je spojení těchto dvou věcí, abyste opravdu vytvořili nativní reklamu.

Tento posun v tvorbě reklamních kampaní není snadné pochopit a je ještě těžší to celé správně provést. Přišli jsme ze světa, kde reklamy od IAB vládly reklamnímu průmyslu. Nyní se stěhujeme do světa, kde říkáme, že každá příležitost, při které mohou značky komunikovat se zákazníky, bude nativní. Poslední změna designu LinkedIn naznačuje, že naprostý konec reklamních bannerů na sociálních sítích je blízko. I ta osamělá síť, která využívala převážně reklamy IAB, se ze všech sil snaží přesouvat k nativnímu modelu.

Jako další příklad si vezměme Facebook: jakákoli firma (například Starbucks) používá stejný profil Timeline, jako ostatní uživatelé. Není zde vůbec žádný rozdíl kromě toho, že firma má možnost vytvořit si velikou fanouškovskou základnu, které pak může poslat zprávu kdykoliv chce. Reklamní možnosti Starbucks jsou umožněny jejich reklamním rozpočtem, což je něco, čemu se samostatní uživatelé nikdy nemohou přiblížit. Tento obchodní model a chování jsou stejné na všech sociálních sítích, ať už jde o Twitter, Tumblr nebo LinkedIn (Pinterest a Instagram asi budou brzy následovat): Zaplaťte za získání příznivců a doručujte obsah „na jejich zdi“ jako kdokoliv jiný.

Jak můžete stupňovat nativní reklamu? To je opravdová výzva, kterou musí vyřešit všechny populární sociální sítě, pokud chtějí uspět, stejně jako majitelé běžných webů musí vymyslet, jak začlenit do svých stránek nativní reklamu.

Často se setkáváme s hloupými příspěvky ze stran firem na Facebooku a Tweety na tom nejsou o nic lépe. Ale vezměme v úvahu, že společnosti si zvykly na vytváření několika málo televizních reklam za den a nyní se od nich očekává, že budou vytvářet 10-50 příspěvků za den, aby vylepšili svůj obraz na sociálních sítích, které nikdy nespí. To je samozřejmě extrémně náročné, navíc podniky nejsou lidé a sociální sítě byly primárně navrženy pro lidi.

Je potřeba se dostat až ke kořenům problému s nativní reklamou, aby firmy byly schopny vytvářet obsah, který opravdu osloví jejich publikum. Zde je pár rad, jak by to firmy měly dělat:

1)      Abyste mohli vytvářet obsah „v reálném čase“, musíte konzumovat obsah v reálném čase. Firmy tohle nedělají automaticky, takže se musí naučit, jak to dělat. Čím více se v tom budou zdokonalovat, tím aktuálnější a relevantnější budou moci být pro své publikum na sociálních sítích.

2)      Jakmile se firma naučí vytvářet obsah v reálném čase, musí zapracovat na svém projevu a růst samovolně, jak postupně bude zjišťovat, co funguje a proč to funguje.

3)      Posledním krokem pro firmu je vzít obsah, který opravdu zapůsobil na obrovské množství příznivců, na které může firma dosáhnout prostřednictvím sociálních sítí a použít ho v dalších formách reklamy.

 

Zdroj: TechCrunch

Odkaz na původní článek: The Power Of “Native Advertising” Is In The Hands Of The Brands

Autor původního textu: James Gross

Překlad: iTechHub 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>