Plánování: Připravte pořádně svou raketu, než s ní poletíte ke hvězdám!

Zdroj: under30CEO

Odkaz na originální článek: Planning: Prepare Your Rocket Before Lanching

Autor originálního článku: Paul Kasparov

Překlad: iTechHub

Začínáte se svým novým podnikáním a pochopitelně jste celí natěšení! Pravděpodobně se také dost bojíte, což je také celkem pochopitelné. Zatímco žádný podnik nezačíná se zárukami úspěchu, rozhodně zvýšíte své šance, pokud se náležitě předem připravíte. Každé podnikání je jedinečné, avšak spojují je společné prvky, které by měly být dány do pořádku, než se podnik rozběhne. Následující řádky vám s tou přípravou snad trochu pomohou.

Začněte se základy

Může se to zdát celkem evidentní, ale opravdu byste si měli pořádně rozmyslet, co vaše firma bude dělat a jak rozvrhnete svou společnost předtím, než projekt spustíte. Čehož součástí je i právní stránka věci a získání všech nezbytných registrací a povolení.  Například pokud se nerozhodnete být jediným člověkem, který řeší vše v celé firmě, a nevyužijete k podnikání své vlastní jméno, bylo by dobré zaregistrovat si jméno svého budoucího živobytí.

Pokud budete chtít zaměstnávat další zaměstnance, bylo by moudré si dát dohromady vše ohledně daní. To pravděpodobně při rozvoji dalšího podnikání budete stejně potřebovat tak jako tak. Pokud se chcete zaměřit na prodej zboží, budete se muset registrovat kvůli platbě DPH. Budete potřebovat pojištění pro různé věci, jako je třeba způsobení škody, nehoda, či jakýkoliv problém se zaměstnanci? Je dobré najít předem odpověď i na další podobné otázky, než váš obchod otevře své dveře zákazníkům.

Koruny a haléře

Pokud se rozhodnete vydat trnitou cestou a financovat své podnikání z úspor, kreditek nebo platu ze stálého zaměstnání, je to v pořádku. Mnoho firem takto začíná. Ovšem pokud budete hledat financování od banky, angel investora nebo spekulanta, budete si muset předem připravit opravdu dobrý business plán.

Také budete muset najít způsob, jakým bude váš podnik spravovat peníze, které generuje, nebo naopak vyplácí. Začněte s k tomu určeným bankovním účtem. Obvykle budou banky chtít doklad o registraci vašeho podnikání, případně nějaké informace daňového rázu, než vám poskytnou firemní účet.

Marketing internetový a na sociálních sítích

Dříve, když jste chtěli zpropagovat jméno svého nového podnikání, koupili jste si reklamu v novinách a časopisech, zřídili jste billboardy. Pokud jste byli velcí kluci (a měli dost peněz), troufli jste si na televizní a rozhlasovou reklamu.

Tradiční způsoby inzerce jsou stále důležité pro podniky v každé fázi jejich života. Ovšem v současnosti je obtížné najít efektivnější marketingový nástroj, než online marketing a sociální sítě. Pro kontaktování mladých potenciálních zákazníků není nic lepšího než Facebook, Twitter a LinkedIn.

Abyste mohli začít naplno využívat marketingovou sílu internetu a začít tak lovit klienty například v širých mořích sociálních sítí, je dobré začít nákupem a následně udržováním internetové domény pro své podnikání. Nastavte emailové adresy podle plánovaného názvu svého podniku. Použijte doménu k vybudování internetových stránek společnosti a přimějte vyhledávače, aby zaindexovaly vaše stránky. Propojte své stránky se službami sociálních médií a implementujte možnosti sdílení obsahu vašich stránek jejich prostřednictvím.

Sestavte si seznam

Uvažujte o svém podnikání jako o stěhování, případně dlouhém výletu. Určitě začínáte s plánem a sestavíte si seznam nezbytných úkonů s ním souvisejících. Rozjet firmu je úplně stejné. Pokud položíte pořádné základy, váš podnik bude mít nejen mnohem větší šanci přežít… ale i vyletět ke hvězdám!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>