Sociální sítě ovlivní méně než 1% nákupů na internetu

Zdroj: Mashable

Původní článek: Social Media Influences Less Than 1% of Online Purchases [STUDY]

Autor původního článku: Lauren Indvik

Překlad: iTechHub 

Internetové firmy by se měli víc soustředit na tradiční cesty, jako například vyhledávače a e-maily, než sociální sítě. Vyplývá to ze studie firmy Forrester, která byla uveřejněna v úterý. Studie prozkoumala 77.000 internetových transakcí provedených mezi 1. a 14. dubnem. Studie zjistila, že méně než jedno procento z nich může být dosledováno až k sociálním sítím jako například Facebook a Pinterest.

Určovat jak aktivita na webu ovlivňuje nákupy je zrádná záležitost. Ačkoliv mnozí často oceňují především poslední odkaz jako toho, kdo zákazníka přivedl, Forrester zjistil, že polovina vracejících se zákazníků a třetina nových zákazníků se na vaši stránku nechá přivést více způsoby, než uskuteční nákup. Takto se může stát, že některé metody, jako například e-mail a klasické bannery, mohou být podceňovány.

Soustředění na přímo příchozí zákazníky a zákazníky přivedené prostřednictvím vyhledávače (ať už si umístění zaplatíte, nebo se necháte zaindexovat a dobře optimalizujete své stránky) stále přivádí nejvíce zákazníků, kteří skutečně za něco zaplatí. Tyto metody mají na svědomí nějakých 39% nových platících zákazníků. To je způsobeno tím, že web je stále účinný pro získávání lidí, kteří vědí co hledají a nachází to prostřednictvím vyhledávače.

U vracejících se zákazníků je e-mail nejúčinnějším způsobem, jak je ovlivnit. Skoro třetina nákupů stálých zákazníků byla iniciována e-mailem. Podniky by se tedy měly snažit o nasbírání co největšího množství emailových adres a doručování reklamních sdělení na zařízení každého ze svých zákazníků.

Potenciál sociálních sítí se ještě musí pořádně projevit. Méně než 1% nákupů od stálých i nových zákazníků se dá přiznat sociálním sítím, zjistil Forrester. I tak tvůrci průzkumu stále věří, že sociální média jsou mocným marketingovým nástrojem, a že vliv sociálních médií nemůže být měřen jen na základě tak krátkého časového období, jakému se průzkum věnoval. Navíc pro malé podniky, kterých se výzkum netýkal, jsou sociální sítě mnohem efektivnější.

Sociální sítě možná jednoho dne najdou způsob, jak přivádět více zákazníků, ale prozatím by se prodejci měli zaměřit hlavně na ověřené způsoby marketingu – email a vyhledávače.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>